måndag 4 februari 2013

Måndagen den 4 februari

Gårdagen blev en annorlunda dag, fast på slutet ordnade det upp sig och blev normalt igen.

Vad var det som var så annorlunda då? Joo, vi åkte till Bauhaus för att köpa inredning till badrummet. Nu lyckades vi inte få med något hem, men det var jättekul i alla fall. Jag hade nästan glömt bort att man inte behöver vara effektiv jämt och att man faktiskt kan kan kosta på sig att gå runt och kolla på saker utan att göra så mycket nytta.
Låter det knäppt? Joo, säkert, men tyvärr är det så. Inte ens på semestern kan jag slå mej loss och slappna av. Den enda gången är väl när Karlsson släpar mej med till stranden och jag kan ligga där, slappa.............. och planera kvällsarbetet.
Vi hittade ett litet fint tvättställ med tillhörande möbel. Vi var helt överens om att det var just denhär vi skulle ha.
Vi fick tag på en expedit, som inte verkade tillhöra de morgonpiggas skara. Han släpade sig till lagret och vi blev inte alls förvånade när han återkommer med beskedet att det är noll i lager. Nu vet vi i alla fall vad vi skall ha och om sömn-Nisse inte pratade i nattmössan, så kommer det påfyllning i början på denna vecka.

Efteråt skulle Leffe göra nytta i lägenheten, men åldern hade ju gjort sig påmind och knä't var inte riktigt med på noterna när det gällde att ta sig ner till golvet.
Det var ju just där nere som aktiviteten skulle pågå och då var det kanske bättre att låta kroppen villa, sätta sig i bilen och börja åka mot Malmö.
Så blev det, fast resan var tung och halvvägs kände Leffe att det var nog. Övernattning i Jönköping och tidig avfärd nästa morgon, så fick det bli.

Det var fullsmockat i frukostrestaurangen..............

Här var det också kö.

                                                                         Gomorron

6 kommentarer:

  1. Buenos días Leffe!
    Nej det finns aldrig det man vill ha. Lagret är
    "slimmat". Kostar pengar. Gott med leverpastej!
    Har jag inte ätit på länge. Härligt med frukost på hotell. Konstigt att du inte är mer normaltjock än du är :-) Jag skulle vräka i
    mig. Jag nu är jag ju inte normaltjock utan bautatjock...så det hjälper nog inte med varken hotell eller utan :( Ha en bra dag på vägen! Krtam P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadu Preciosa, inte kan jag direkt påstå att jag känner mej "normaltjock", snarare onormalt tjock i såfall. :-)
      Men du, långa promenader ut på piren och semmel- och muffinförbud. :-)
      Det är aldrig för sent att ge upp. :-)

      Radera
  2. Hola! Snålar lite på mitt mobila bredband men vill iaf titta in och säga hej! Har blåst som s...tan här i sommarstugan men jag bor som i en liten "gryta" med hus runt om så på min terass har det varit lä. ;) Satt i solen och sydde hela dagen igår så det stramar i ansiktet idag!. ;)

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du offrade några bits på mej! Sätt dej i skuggan i dag, tänk på att det kan vara farligt att sola för mycket. :-)

      Radera
  3. Ojsan. Du har också sådär otur som jag brukar ha. Knökfullt överallt... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ingen som vill va' med oss. :-(

      Radera