lördag 24 augusti 2013

Lördagen den 24 augusti

Då kom den här uppe också......... "den sista dagen". Nåja, kanske inte riktigt än, hemresa blir det i morgon.
Gårdagen gick i arbetets tecken och Leffe blev påmind om de alltför lata dagarna i Spanien.
Skogsarbete är rejält konditionskrävande och hade man en kondition i klass med en hösäck innan, så bättrar man inte på den särskilt mycket genom att sitta i skuggan och dricka öl.
Nu fick jag mig en tankeställare och en insikt om att det är dags att göra nå't åt hösäcken.

Motorsågsförbudet hade varit i kraft ett tag nu, men i går lättade äntligen Karlsson på restriktionerna och Leffe var lycklig och  lite extra försiktig.


Mot kvällen serverades det serverades en riktig lyxmiddag........... kåldolmar. Karlsson har inte riktigt förstått att uppskatta denna delikatess, men svärmor brukar förbarma sig över Leffe och så blev det även i går.
Mätt och belåten, (alldeles för mätt ) och om möjligt ännu mer rörelsehindrad än förut, var det skogsarbete som gällde.
 Där stod man,  i Norrland, i solnedgången och med saknad mindes soluppgångarna i Spanien med Karlsson och Cavan............

Till och med hunden såg ledsen ut..................

I går glömde jag berätta att vi hade förmånen att få se ett kort men ändå ganska intensivt norrsken. Det är alltid lika imponerade och mäktigt.

I dag blir det fortsättning i skogs-gymmet, packning och avslut på denna fantastiska semesterresa.

                                                              Gomorron

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja du har iaf långa byxor men du ska väl ha såna med nåt sorts nät i? Skogsarbetarbyxor alltså :)Köp det!!
    Kåldolmar så gott!!!!
    Antar att du ska flyga hem i morgon då. Ha en bra dag/ Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag lovar, nästa gång har jag skyddsutrustning. :-)
      Det är flyg som gäller i morgon och så vidare mot Malmö med bil.

      Radera
  2. Kåldolmar är huuur gott som helst! Jag älskar dom :-)

    Bra att du är mer försiktig. Men jag håller med P, skaffa riktiga skyddskläder.

    Norrsken. Hur vackert som helst! Vi har haft en diskussion huruvida det "låter" om norrsken. Jag hörde ett klart och tydligt utanför Skellefteå en gång, i Boviken. Det sprakade och knastrade.

    Anders vägrar att tro mig. Googlade, och det råder delade meningar. Kolla med Karlsson - har hon hört nåt norrsken nån gång?

    SvaraRadera
  3. Joodå jag har redan lovat Preciosa att skaffa skyddskläder.
    Jag kollar med Karlsson, återkommer i ärendet. :-)

    SvaraRadera