fredag 18 oktober 2013

Fredagen den 18 oktober

Jag hade nog gjort slut på innehållet i otursbägaren i Örebro. Torsdagen flöt på riktigt bra och om inget oförutsett inträffat i natt, åker jag, efter ett kort besök på sjukhuset, vidare mot nya äventyr i Uppsala.

Den enda incidenten som inträffade var att jag för en av tjejerna på avdelningen råkade nämna att jag testade 5:2 metoden.
Om möjligt, var denna dam ännu mer hängiven LCHF metoden än LCHFSusan, jag fick en rejäl avhyvling och åkte till hotellet väl medveten om hur otroligt korkad jag är.

Min tidigare ide' om att fira dagen med en hamburgare var inte att tänka på. Skulle jag ha en liten chans att undgå skärselden var det Caesarsallad som gällde och naturligtvis..............att inte äta dom små j..a brödbitarna.

Hotellet ja, det behövs kanske ett förtydligande. Gårdagens Caesarsallad befann sig i Borås..........

 Borås bjöd på en riktigt fin och  ventilationsaggregatsfri utsikt.

Fredagen har börjat strålande. Leffe har redan bokat två flygresor, en till Karlsson i slutet av denna månad och så..........en resa till Tokyo i mars!!

                                                                 Gomorron

6 kommentarer:

  1. Hola! Jaha ja, nu har man fått ett nytt namn också.... ;) Jag hade aldrig valt caesarsallad - om än utan krutonger. Viktväktar- och kalorifobimat - om man inte kompletterar med något fett. Man blir inte mätt och blir på dåligt humör! ;) Välj hamburgaren nästa gång men skippa bröd och pommes och be istället om en extra ostskiva, lite dressing (kolla bara så att det inte är kemikaliecocktail m socker) eller majonnäs samt grönsaker. Klart! Gott och mättande!

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Susan lille, nu får du ge dej...........hamburgare utan bröd och pommes!!
      :-(

      Radera
  2. Grattis - bra bokat där!!!
    :-)

    Jag hade minsann ventilationsutsikt i Calpe - fast med ett medelhav bakom som piggade upp det lite :-)

    LCHFSusan har varit till stor hjälp för mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får jag bara lite medelhav i bakgrunden kan jag också stå ut med ventilationen. :-)
      Joo, jag behöver nog också någon som berättar för mej hur fel jag gör :-)

      Radera
  3. Hola!
    Bokat flygresor...fvb till Spanien :-)
    Ät du hamburgare...Ingen fara med det. Pommesen kan man väl skippa...
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää tyvärr, ingen resa till Spanien på gång just nu. Det kanske inte blir förrän i början på nästa år. :-(

      Radera