onsdag 30 oktober 2013

Onsdagen den 30 oktober

Ur led är tiden...............ja, min i alla fall. En heldag i lägenheten blev lite för mycket för en gammal gubbe.
Jättetrött var jag och skulle bara vila en stund och så gick det som det alltid går.
 Här sitter vi nu, jag och mitt dåliga samvete. Leffe brukar ju alltid ringa Karlsson och säga godnatt, men det är lite sent nu och tveksamt om det är natt eller morgon.

Den fina väggen vi målat och spacklat så omsorgsfullt fick sig en rejäl repa.............

.....och nya hål blev det lite här och där.

Det känns lite uppgivet, blir vi någonsin klara?

Och nu är det bara att hoppas på att Karlsson trots allt  fortfarande tycker det skall bli kul att träffa Leffe..........

                                                                         Gomorron

8 kommentarer:

  1. God morgon!
    Hjälp, vad håller du på med? Förklara hur repan uppkom och vad är det som hänger så snett på väggen? Jag börjar bli nervös och väntar förtvivlat på att få se slutresultatet av dina vedermödor.
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland undrar jag själv............. Det som hänger snett är elcentralen. Det skall, så fort hålet är igenspacklat, rätas upp. :-)

      Radera
  2. Jag återkommer för det känns som att jag trycker ner dig i skoskaften. Det är väl lite uppmuntran som behövs i stället. Så...det kommer att bli så fint och alldeles underbart toppensnyggt när en sån hejare till hantverkare som Leffe är färdig!!!
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lugnt rocio............ men du skall ha tack för de uppmuntrande orden. :-)

      Radera
  3. Hola! Bilderna ger mig rysningar och flashbacks till mitt tidigare renoveringskaosliv. Hoppas du får ordning på saker och ting - pronto! ;)

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så småningom skall det nog bli lite ordning här också. :-)

      Radera
  4. Inte kul att behöva göra om... Men det grejar du galant!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se. Det börjar bli lite halvjobbigt nu. :-(

      Radera