tisdag 1 oktober 2013

Tisdagen den 1 oktober

Äntligen dags! I dag 10:30 kommet taxin som skall ta oss ut till Arlanda och Leffe plågas som vanligt av att inte kunna sova.

I går hade en av trotjänarna på SöS gjort sitt och skulle skrotas. Ibland mår jag dåligt vid tanken på att jag själv är på väg att gå samma öde till mötes.
Nåja, jag fick i alla fall vara med även om min närvaro där av vissa ansågs vara alldeles för dyr. Det är bara att inse att man är ett nödvändigt ont..............................
Förvåningen var stor när demonteringen redan vid lunchtid var klar och detta utan några missöden.
Hur konstigt det än låter så går det fortare om någon som vet hur man gör är med än om 4 man som inte har en aning skall läsa en monteringsanvisning baklänges.


Ja, medan Leffe ägnade förmiddagen åt detta jobbade Karlsson på sitt håll och kolla va' fint hon gjorde i köket!
Jag vet att Ama tycker den blå färgen är såååååååå fin. Bara så ni vet det..........det är inget annat än en blå skyddsplast.

Servicekillen från IFÖ dök också upp, så nu funkar till och med toastolen.

Som sagt mina vänner......... i dag bär det av och riktigt när nästa inlägg kommer är lite ( jätte-mycket ) osäkert.
Vi landar i Tokyo den 2 oktober 09:30 lokal tid och innan vi är framme på hotellet lär klockan ha hunnit fram till lunch. Då är det redan kväll hos er och troligen finns det annat än blogginlägg  i huv'et på Leffe just då.

                                                              Gomorron

5 kommentarer:

  1. God morgon!
    Åh, vad lättad jag blir när jag nu fått veta att den hemska blå färgen bara är skyddsplast. Nu kan jag sova lugnt igen.
    Ha en riktigt trevlig resa och semester!
    rocio

    SvaraRadera
  2. Hola Leffe och Karlsson!
    Ja den blå färgen är så vacker...Men man kan ju inte ha plasten på tyvärr :(
    Ha nu en buen viaje! Hör snart av er där i Schapón :-)
    Kram P och Lex ♥♥

    SvaraRadera
  3. Hola! Drar en lättnadens suck precis som Rocio! Ses vi på semesterbloggen nu eller?

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt - då är ni på väg mot Arlanda precis i detta nu då :-)

    Ha det toppenbra - men du, vi vill faktiskt få några små livstecken under tiden. Lova!

    Dom där skåpluckorna passar ju perfekt mot mina scenkläder från sjukan. Tyvärr stoppade Anders mig, jag ville ta hem ett par. Dom var väldigt praktiska och snygga ;-)

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt trevlig semester!!

    Har bokat till Torre nu, åker den 31 okt fr Skavsta:)

    Lotta

    SvaraRadera