tisdag 17 december 2013

Tisdagen den 17 december

I går investerade jag i tre lampor med skymningsrelä för att ha i utebelysningen. Vilket skämt! Lampjävlarna tror ju att det är natt dygnet runt!
Problemet beror säkert på någon EU norm som funkar i  länder där man kan se en tydlig skillnad mellan dag och natt.
Detta var nog det mest dramatiska som hände i går. Min nya dator verkar i alla fall vara användbar även om några program fortfarande saknas.
Det dåliga samvetet som konstant plågar mej har just nu riktat in sig på lägenheten. Jag kom aldrig iväg dit, Leffe börjar bli lat helt enkelt..................

I dag är det rundtur som gäller, först Karolinska, därefter Huddinge och så avslutningsvis Uppsala.

Och nu känns det nödvändigt att sätta in en bild på La Mata solen.....................

                                                                          Gomorron

4 kommentarer:

  1. God morgon!
    Ha, ha, jag läste lite för snabbt och läste ang. den nya datorn: " ....även om några PROBLEM fortfarande saknas" i stället för "även om några PROGRAM fortfarande saknas". Då trodde jag att det var slut med Leffe, han har väl aldrig haft några svårigheter att skaffa sig problem, tänkte jag! Så bra att jag läste fel!! Puh...!
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du helt rätt...........här saknas det minsann inte några problem. :-)

      Radera
  2. Lugn och fin bara, Leffe. Snaaaart vänder det och då kanske lampjävlarna kommer på bättre tankar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för deras egen skull får vi hoppas det, deras liv som lampa kan annars bli väldigt kort.

      Radera