tisdag 24 december 2013

Tisdagen den 24 december

-16 grader, gnistrande snö och stjärnklart, det är väl så en julaftonsmogon skall vara? Jag måste erkänna att jag inte är specielt förtjust i någon av de två första medan "stjärnklart" känns OK.
Å andra sidan borde förutsättningen för en vit jul vara ganska goda. Hinner julstämningen regna bort innan kvällen är vår Herre verkligen ute och kör på "osandade vägar", som rocio skrev i går.

Det jobbades på i sommarstugan från tidig morgon till sena kvällen och ändå hann jag beundra det vackra landskapet också.

Vackert, nästan som en sen eftermiddag på Essingeleden.


Karlsson kunde förstås inte missa chansen att åka in till stan för att trängas med alla andra som kommit på samma idiotiska ide'.

Hon fick i alla fall träffa, om inte skogens konung, så i alla fall den fula och korkade varianten

Därmed mina vänner, vill jag önska er en riktigt, riktigt    GOD JUL!

                                                             
                                                                  Gomorron

7 kommentarer:

  1. GOD JUL på er. Här i Falkenberg är det blåst regn och 12 grader plus. Har aldrig varit med om något liknande. Men vi lever ju i en konstig värld. Ha det gott så kanske vi ses söderut lite längre fram.
    // Tommy o Helèn.

    SvaraRadera
  2. Feliz Navidad Leffe och Karlsson, mor/svärmor och alla jag träffat och inte :)
    Ni har ett fantastiskt fint landskap utanför. Lite kallt men ändå :)
    Här skiner visserligen solen men den ska försvinna i em och vara borta i morgon :(
    Sen ska den återkomma :)
    Kram P och Lex ♥♥

    SvaraRadera
  3. Fint med snön och den tvättade älgen som blivit ren :-)

    Kram och GOD JUL!
    :-)

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Vackra bilder som för mig ser mycket bekanta ut. F.ö. håller jag med om intelligensnivån på dessa djur. Skulle passa utmärkt som presidenter i vissa spanska Urbanisationet. Med detta konstaterande slutar jag med en önskan till er båda om en riktigt
    GOD JUL!
    rocio (och Hasse)

    SvaraRadera
  5. God Jul på er även härifrån San Luis.
    Ser på bilderna att det skulle kunna vara läge för Leffe att i sista stund skriva till Tomten att önska en snöslunga från Jula som julkapp.Verkar vara gott om utrymme att övninsköra först där.Inga grannar bakom thuijahäcken nära håll.Men på andrasidan att kunna styra en sån maskin behöver man ha odentligt med kroppsvikt.Det kan börja närma sig den kritiska gränsen.Sen är det som motorsågar ingenting att köra i shorts.
    mvh calle camas

    SvaraRadera
  6. Har Rudolf rymt!!

    En God Jul önskar vi er från Småland. Regnar här och nästan +8.

    Lotta

    SvaraRadera
  7. Hola! En GOD JUL till dig och Karlsson också!
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera