torsdag 12 december 2013

Torsdagen den 12 december

Ibland slår det mej att jag kanske inte är som alla andra normala människor. I går kväll försökte jag i alla fall, satte mej vid TV:n och skulle titta på Aktuellt.  Så långt var Leffe på bana, men hur tror ni det gick??

Somnar man vid nio på kvällen, vaknar man oftast ganska tidigt och det var då, när jag satt där och åt köttsoppa vid 4-tiden i morse som jag började grubbla....................

Å andra sidan skall man kanske inte grubbla så mycket, jag börjar så småningom inse att man måste försöka leva som min kära syster och mentor Preciosa säger...........i nuet alltså.

När jag var engagerad i pojkfotbollen för sisådär ett par hundra år sedan, var det en pappa, tio år yngre än jag som ofta påpekade att om jag inte slutade stressa så jag skulle dö i förtid av en infarkt.

Några några år senare fick han en infarkt, var sjukskriven några månader och när det var dags att börja jobba igen, ramlade han på trappan, fick ett komplicerat benbrott och varvade starka smärtstillande medel med alkohol.
Det hela slutade med alkoholdemens innan han fyllt 45. I förra veckan dog han...........

Alltså............i dag har Leffe beviljat sig en välförtjänt ledighet, tyvärr inte som på bilden, men ledighet i alla fall.

                                                                    Gomorron

8 kommentarer:

  1. Hola Leffe!
    Ja ta vara på dagen nu. Man kan sova kl 21 om man vill. Bra att man gör som man vill också :) Är man trött så är man! Tidiga mornar är sköna om man har sovit.
    Ha en bra dag!
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jag har kommit fram till att det är alldeles för sent och onödigt att försöka ändrapå sig.

      Radera
  2. Godmorgon, skönt med en ledig dag, kanske du tar 2 så får du en långhelg. Själva ska vi åka till IKEA i Murcia i dag när jag slutar jobba kl 10. Vi åkte dit glada i hågen i måndags och då var det en lokal helgdag där och ALLT var stängt, men vi åkte hem igen och njöt av en jättegod 3-rätters lunch på Sunset Beach vid Playa del Cura istället.
    Ha en bra "ledig dag" och kanske skulle du se till att den blir ledig heeela dagen lång.
    /Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, någon långhelg blev det förstås inte.........jag är ju som jag är. :-(

      Radera
  3. God morgon!
    Nog för att jag är morgonpigg, jag var på plats på mitt jobb kl.06.45 varje morgon i många år, men att äta stadig frukost kl.04.00 känns lite VÄL tidigt...
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, kanske, men det kändes onödigt att vänta..........jag var ju ändå vaken. :-)

      Radera
  4. Vid den här tiden på året i Sverige brukade jag somna redan till rapport, så jag tycker du var duktig som klarade dig ända till aktuellt :-)

    SvaraRadera