torsdag 17 januari 2013

Torsdagen den 17 januari 95,5 Kg

I dag kommer hon, kvinnan i mitt liv, i egen hög person! Tänk om man kunde stoppa världen vid så'na höjdpunkter. Vi firar händelsen på "hemmet" i Uppsala. Det blir en riktigt fin början på vår semester.

I går smygfirades den begynnande semestern med ett litet avskesfika. Och jag ser nog vad hon gör i denna högtidsstund.....spelar Wordfeud! Leffe får en lugn semester.

Nu är goda råd dyra! Leffe kanske måste kräla i stoftet och inse att han varit för uppkäftig igen! Å andra sidan så lär det bli ett antal timmar med "step up" träning i dag också. Det skall dras en siliconsträng mellan kakel och tak och det lär sätta överskotts-fläsket i en rejäl rullning. Som sagt...........handduken är inte kastad ännu.

Det är väl inte med någon stor saknad jag lämnar hemmiljön bakom mej i morgon. För min del kunde vi gärna stanna till midsommar i värmen och ickesnön.

Ni kan får en bild på eländet just nu och så på lördag lovar jag visa en bild som kanske tänder ett litet hopp i alla fall.

I dag anländer alltså min Karlsson till Uppsala vid 21- tiden.................. Ja, nu åker hon tåg, så det är väl bara att hoppas på att hon inträffar på rätt dygn i alla fall. Leffe har påpassligt nog planerat in ett litet Uppsala-jobb, så "hemmet" i Uppsal är incheckat och klart och Champagnen (Cavan) avkyld och väntar på att få börja sprida känslan av semester.

                                                                  Gomorron

7 kommentarer:

  1. God morgon!
    Lyckostar, ni som får åka ner redan i helgen. Själv får jag vänta ytterligare sex veckor, men får å andra sidan stanna tre månader som vanligt. Man har ju fördelen som "panscho" att man bestämmer över sin tid alldeles själv.
    Nu väntar vi med spänning på att få höra hur ni lyckas med packningen. Ni ska ju stuva ner en fläkt vill jag minnas.
    Hur som helst, lycka till!
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon rocio! Ja fläkten är väl inget större problem, då är jag mer orolig för luft-avfuktaren. :-(
      Den fyller upp en hel resväska och mer därtill. :-)

      Radera
  2. Vad mysigt ni ska få det på "hemmet" ;-)

    Men då har ni ju dubbelsidig 3-timmarsregel. Karlsson spelar WF och du jobbar i tre timmar (max!) per dag. Sen har ni SEMESTER - tillsammans :-)

    SvaraRadera
  3. Nä vid denna högtidsstund wordfeudade hon inte. utan hon demonstrerade mormors högerhand:).

    SvaraRadera
  4. Hej Leifi !
    Grattis till vikten DU gjorde det och vi visste att har"Pavoo" bestämt sej för nåt ja då gör han det oxå. Nu skall bara Paavo komma ihåg att det är SEMESTER och inget ekorrhjul....
    Vi är jätteglada att ni kommer iväg på semester och vi väntar på många shoppingbilder av Ingrig, många härliga poolbilder med sol och Pina Colada samt ett avslppnat par från Norden...

    En riktigt SKÖÖÖN Semester, sköt om er och ha det gott.

    Hälsningar och kramar från Finnmarken och Wikbergs

    SvaraRadera
  5. Ha det så bra på semestern, är inte ngt avundsjuk!!

    Inte dåligt att minska i vikt, grattis!!

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Hola! Ha en skön semester nu med din Karlsson! Jag är grymt avundsjuk - håller på att frysa ihjäl så fort jag måste gå ut... :(

    Är visst karneval där nere enl. Preciosa. Man kanske får någon bild på dig i kjol och skakande mage? :)

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera