onsdag 18 september 2013

Onsdagen den 18 september

Oj, då var det dags att försova sig igen. Tillvaron just nu är å andra sidan så tråkig, så det gör inte så mycket. Leffe har två intresseområden, vikten och såret. Vikten har gått i stiltje, förmodligen har kroppen hittat något sätt att ta tillvara luftfuktigheten och luftfuktighet har vi gott om i Svedala just nu.

 Såret då? Joo, håller jag mej ifrån den svenska sjukvården verkar det gå bättre.
Distriktssköterskan fick en ny chans i förra veckan. Hon plastade in såret på samma sätt som hon gjorde gången innan och efter den omplåstringen så tog det ett par dagar för skadan att hämta sig. Hjärttransplantationer och annat som ger stora tidningsrubriker är svensk sjukvård bra på, men att plåstra om ett sår så det mår bra, det verkar vara alldeles för svårt.

Jag som aldrig vinner nå't på lotteri har tydligen 2011 vunnit 2 biobiljetter i Torrevieja! Karlsson Googlade på mitt namn i natt och hittade den stora sensationen.
I mitt förflutna finns det en hemsk upplevelse. Jag såg för många år sedan en Jörn Donner film dubbad till tyska. Det kanske hade varit en intressant upplevelse att få se samma film dubbad till spanska??
Å andra sidan tror jag inte att det finns något nu levande språk som skulle kunna skaka liv i en Jörn Donner film.

Dags att drömma sig bort....................................


I eftermiddag blir det återigen ett besök i Huddinge, förmiddagen skall jag slå ihjäl på något vettigare sätt.

                                                                   Gomorron

6 kommentarer:

  1. Hola! Det är aldrig försent att ändra sig! Kolla länken till den lilla kortfilmen om Monica Z som jag la i kommentarsfältet på P:s blogg för några dagar sedan. Och läs inledningstexten så ser du vem som har gjort filmen. ;)

    Idag är det D- day Leffe! Kl 16 bär det av söderut till Skavsta! :D

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det hade jag ingen aning om, men det går väl an om han är på den sidan om kameran......
      Jag fattar inte vad du skall i Skavsta å göra??? :-(

      Radera
  2. Vacker bild på det - som vi alla vet - sneda havet här nere :-)

    Hoppas såret fixar till sig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ha varit Cavan....... :-)
      Tack, joodå, jag håller mej borta från distriktssköterskan så går det nog bra.

      Radera
  3. Hola!
    Du rör på benet för mycket. Sträcker vaden hela tiden vad du
    än gör :(
    Filmen om Monica Z ska vara fantastisk. Manus Donner :-)
    Fast han är/var ju läbbig :( Såg han på TV nyss. Åldring och
    mer ödmjuk :)
    Kram P ♥

    SvaraRadera
  4. Jag vet, Karlsson tjatar om det hela tiden. Det är så jäkla svårt bara att gå utan att röra på benen. :-(
    Som sagt......på den sidan om kameran gör han sig säkert bättre. :-)

    SvaraRadera