tisdag 17 september 2013

Tisdagen den 17 september.

Nu var det tufft med bantningen. Trots att jag kämpar på riktigt bra, enlig mej själv, så är fortfarande inte önskelinjen inom räckhåll. Enligt den borde vågen visa 94  Kg i dag, men idioten visar 95,1. Nåja, som vanligt är Leffes målsättning också en aning idiotisk.
Min "normala" övervikt har länge legat just på 95 Kg och det var utsvävningarna på semestern som förde mej till högre höjder.
Det är också lättare att hålla vikten när man inte är utsatt för den norrländska "tjockmaten".

Nåja, i dag är jag i alla fall bara "normaltjock" som Preciosa säger och det finns hopp om ytterligare viktförbättring innan japanresan.

Gårdagen då? Joo, en ganska bra arbetsdag, inte så lång alltså, och så kunde Leffe inte låta bli............ytterligare några burkar plommonsylt såg dagens ljus.

Nu mina vänner är det dags igen, Huddinge väntar och i dag lär arbetsdagen bli betydligt längre.

                                                     Gomorron

4 kommentarer:

  1. Duktigt jobbat med vikten, Leffe! Jag tycker du ska vara nöjd, allt får ta sin tid.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också du är duktig. Jag har sagt åt min käre sambo att börja med 5:2 när jag har åkt till Torre.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
  3. Du är ju jätteduktig, men tror du ställer för höga krav på dig och din viktnedgång. Jag har gått ner 1 kg/vecka och det är jag jättenöjd med. Först tänkte jag hmm, men sen när jag handlade 2 paktet smör tänkte jag "Oj är det så mycket fett som försvunnit på en vecka" så blev jag nöjd. Jag har ju bara hållt på i 2 veckor så det är en bit att vandra men det är ju länge till Beach 2014 :-)

    Ha en fin tisdag och jobba inte ihjäl dig - ingen tackar dig för det
    /Yvonne

    SvaraRadera
  4. Hej Leffe!
    Ja det går ju bra. Om du äter mycket plommonsylt så går det ännu bättre :)En del använder ju laxermedel hahaha...
    Här går det inte bra alls. Jag sitter där jag sitter :)Lång
    startsträcka :)
    Kram P ♥

    SvaraRadera