onsdag 4 september 2013

Onsdagen den 4 september.

Lite stolt får man kanske vara? I morse visade vågen 98,1 Kg och det betyder 3,6 Kg ner på en och en halv vecka. Det skulle vara ljug att säga att det gått utan ansträngning, men trots allt har det gått lättare än väntat.

Mina vänner, det blir kort i dag, måste hinna till Södersjukhuset innan de spärrar av vägarna inför storbesöket i dag.

Ifall ni undrar...................Karlsson har inte skjutit någon älg ännu, men hon har sett en på långt håll.

                                                                 Gomorron


7 kommentarer:

  1. God morgon, duktigt av dig. Har börjat i måndags med svältdagen så igår och idag får man äta lite, sen kommer morgondagen med halvfasta igen. Det går faktiskt och är ju inte sååå hemskt som man kan tro. Det svåra är ju att somna hungrig, men det gör man till slut och när man sen vaknar och får äta frukost har man glömt gårdagen. Tror faktiskt det är en hållbar metod. Vi har också varit på promenad på kvällen och brännt några hundra kalorier av de 500 resp 2000 som var tillåtna.

    Ha en bra dag och hoppas du hann fram innan Obama kom.
    /Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått över förväntan och jag vet inte om jag känner mej så duktig, däremot mår jag betydligt bättre nu än för två veckor sedan. :-)
      Tyvärr vågar jag inte ta några långpromenader innan såret är läkt, men det kommer säkert........

      Radera
  2. Duktigt!

    Hoppas du hann innan dom spärrade av...
    :-)

    SvaraRadera
  3. Bra Leffe!
    Får också börja men hungrig när man lägger sig är ingen hit...,
    inte med min sugande mage :( Tror väl att metoden kan funka, gäller att hitta på mättande saker med få kalorier. Som alltid.
    Havregryn sägs vara det om man kan äta sånt.
    Ha en bra dag på SÖS/ Där är våra barn födda :)Syrrans och min...
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver inte lägga sig hungrig, det är bara att spara kvällsmålet till strax innan läggdags. :-)

      Radera
  4. Hola! Hoppas att du hann! Jag gav mig av in till stan idag kl åtta - knappt en civil människa. Kompenserades dock av oräkneliga klungor av poliser.

    Ikväll har jag suttit på terrassen på Mosebacke med en kompis och det var en märklig syn att titta ut över Gamla Stan och Grand Hotel och inte en person i rörelse. Avspärrat för el presidente - han verkar ha fler privilegier än den du har i sommarstugan!

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodå, jag klarade mig både dit och hem och det var mindre köer än vanligt.
      Han i Spanien måste nog snart också börja se över det personliga skyddet. :-)

      Radera