torsdag 5 september 2013

Torsdagen den 5 september

Riktigt less börjar jag bli på såret som tar så lång tid på sig att läka. Fast det är klart, sågar man sig med en motorsåg, blir det inget vanligt skärsår, kedjan slitet loss köttstycken..............

I går hade Leffe fastedag och Paolo Roberto, som kallar oss 5:2 utövare för galningar, får säga vad han vill, Leffe mår bra av det.

 “Det är bara att äta mindre och träna mer”, säger han och menar att alla, som inte äter hans pasta och gör som han tycke,r är latmaskar.

I Aftonbladet tar Eshan Fadakar  tar oss i försvar och  skriver såhär:

I en tid då vi jobbar allt mer är det inte alltid så lätt. Många hinner inte träna eller laga mat hemma. Vissa orkar bara inte efter en lång dag på jobbet. Och det finns de som helt enkelt inte har råd. Skräpmat är billigare - och snabbare.
Men springa hinner alla! Hmm, säg det till de ensamstående mammor som jobbar på dagarna och hämtar barn på kvällarna. Eller alla de som har för ont för att springa. Åren med övervikt har satt sina spår i knän och leder och det blir inte bättre av att gå ut och springa i den svenska kylan.
Så de testar 5:2 - och går ner i vikt. Det blir lättare att ta sig upp på morgonen. Kläderna sitter bättre. Livet startar på nytt. Självförtroendet slår i taket. Och jag gläds med dem.

I går var det den stora dagen för Stockholm och Sverige och det gick förvånansvärt lugnt till. Det var väl några hottentotter som tyvärr fick komma till tals i TV och var övertygade om att gasattacken aldrig ägt rum och att USA var den stora satan.
Man kan tycka vad man vill, men jag föredrar ändå att ha USA som en världspolis betydligt hellre än
Us*am*in bin La*de*ns anhängare. Livet vore inte heller så kul om Putin fick agera polis.

Livet går vidare denna dag på Sös och Leffe har även idag fått en liten knuff framåt...........vikten är fortfarande på väg åt rått håll!

                                                             Gomorron


9 kommentarer:

  1. Hola Leffe!
    Jo alla sätt är bra utom dom dåliga och 5:2 är väl en av de bättre. Blir inte så jobbigt som att äta 1100 kcal om dagen varje dag tex.
    Undrar om kaffe och muffins 3 ggr om dagen blir 600 kcal :-)Det mättar och är gott :)
    Flåt Susan det var dumt :(
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla sätt är bra utom de dåliga P! ;)
      //S

      Radera
  2. Sockerkaka= 384 Kcal/Hg och kaffet är kalorifritt, så det är klart att du kan köra med den dieten, fast bara 2 ggr då då :-)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte klara 5:2, jag mår jättedåligt när jag inte får tillräckligt med mat. Men det är ju jättebra för dom som det funkar för. Så grattis att det funkar för dig!

    Och det där med att springa? Nej, promenader får räcka.

    Har du förresten tänkt på vilket bra namn han har, ObAMA? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste inte 5:2 banta! Det kanske låter så i mina inlägg, det är definitivt inte så jag menar. Jag är bara glad över att jag hittat en metod som verkar passa för mej. :-)
      Nej det tänkte jag inte på! Är ni släkt?? :-)

      Radera
  4. Hej Leffe!
    Så tråkigt att inte benet läker som det ska!
    Vi har nu köpt en kokbok på Ica som har 5:2 recept. Annars får jag nog inte till det att laga rätt mat till käre sambon.
    Vet i te om jag börjar med detta före resan till Torre. Får nog bli när jag kommer hem igen.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, kanske lika bra att vänta, det är ingen höjdare att fasta i Spanien. :-)

      Radera
  5. Hej

    Paolo kan slänga sig i väggen, sådana uttalanden kan göra mig vansinnig. Har en reuma-sjukdom med ständigt hög sänka, vadå latmask, det gäller ju att orka!! Alla är ju inte toppidrottsmän som han är(var).

    Hade också fastedag igår, gick bra. Blir du mätt på det du äter? Fick recept på Sahlgrenskas bantarsoppa som tydligen ska vara kalorifri!? den åt jag, var helt OK.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns å många experter när det gäller bantning och till slut är det ju ändå du som måste bestämma vad som passar dej. Oavsett metod, är det i alla fall bättre att banta än att låta bli.
      Jodå, jag blir mätt, men det beror nog på att jag äter mycket grönsaker, lite kalorier, stor volym och mest vatten. Problemet är att det blir ett jäkla spring på toa hela natten. :-)

      Radera