fredag 25 oktober 2013

Fredagen den 25 oktober

På förekommen anledning vill jag påpeka att denna blogg inte är tillrättalagd varken för skatteverket, Carolina Gynning eller eller någon annan, den återspeglar bara den grymma verkligheten.

Näedå, det var ännu  inte slut på arbetsveckan............. så är det alltid när jag planerar att vara ledig. Efter frukost i dag styrs kosan mot Skövde.
 Min lediga nästa vecka håller också på att naggas i kanten, Södersjukhuset väntar besök av en Leffe som fortfarande inte lärt sig att säga nej.

Det blir avfärd direkt efter frukost, så ni får nöja er med en bild från vårt kära La Mata

                                                                   Gomorron

8 kommentarer:

  1. God morgon!
    Eftersom din planerade lediga tid ofelbart innebär arbete och inte den efterlängtade ledigheten, har du då inte tänkt på att planera tvärtom? Att du lägger in arbete, gärna så långt hemifrån som möjligt, på all ledig tid? Då borde det ju rimligen bli rätt, eller....?
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go'morron rocio! Joo, eftersom kamerorna alltid passar på att gå sönder extra mycket när jag planerar ledighet, kan ditt förslag vara lösningen. :-)

      Radera
  2. Först ett N. Sen ett E. Slutligen ett J.
    NEJ.
    Hur svårt kan det va???

    Du får lägga dig i hårdträning.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han vill inte vara ledig...så är det. Han bara låtsas att han inte kan säga nej :) Livet ska bestå av semester med
      avbrott för lite arbete i bland bara :-) Livet är för kort för att inte göra det man vill. Om man vill :-) Chao P ♥

      Radera
    2. Nja, Ama har nog mera rätt. Jag VILL vara ledig, men så fort något gått sönder MÅSTE det ju lagas................så enkelt är det. :-(
      Lovar, skall börja träna på det där ordet. :-)

      Radera
    3. Asså :) Du är ensam på ett så stort företag? Vad gör dom när du slutar då? Vi blir helt enkelt inte röntgade :-)
      P ♥

      Radera
  3. Hej

    Hoppas att du inte tog illa upp då jag talade om vad jag arbetar med. Jag är en liten skattebetalare, som alla andra som inte tycker om att en del försöker smita undan.

    Apropå Södersjukhuset så är min bror född där och undertecknad är född på Allmänna BB. Vi bodde då jag föddes 1957 i Västerhaninge (vischan, kossor osv) och på Högbergsgatan då min bror föddes 1954. Vi flyttade till Jönköping 1960 eftersom mina föräldrar tyckte att Sthlm var för stökigt!! för barn att växa upp i.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näedu Lotta, det behövs nog betydligt mer än det för att jag skall ta illa upp.
      Vad det gäller Carolina Gynning så har skatteverket en ivrig påhejare i mej. :-)

      Tack för den informationen, det är alltid kul att ha lite mer än bara att ett namn. :-)

      Radera