måndag 28 oktober 2013

Måndagen den 28 oktober

I går skulle det bli en riktigt effektiv dag i lägenheten och så gick det precis så som det brukar.
 Fiasko, totalt fiasko. I början flöt det på riktigt bra och det är då man måste vara på sin vakt, vilket jag självklart inte var.
Det som irriterar allra mest är att det var så till den milda grad klantigt att det borda ha blivit avrättning på plats med ett nackskott.
Jag visste ju att elkablarna gick precis där i väggen på exakt samma plats som jag bestämde mej för att borra hålet.
Mycket riktigt............. halvvägs in i väggen small det bara till och sen dröjde det inte länge innan en granne dök upp och undrade vad som hänt. Leffe hade släckt lyset för honom också.
Så småningom efter att ha brutit upp ett elskåp lyckades vi komma åt att byta proppen.

 Jag kan inte ens säga att jag lärt mej något. Joo......... kanske borde jag  jobba lite långsammare med händerna så huv'et har en chans att hinna med.

Ni får en bild på en lycklig Leffe på citronmarknaden

OJ............fel bild, den här skulle det vara!

I dag är det ett kort besök på Södersjukhuset som gäller och därefter måste jag bli klar med den påbörjade eldragningen i lägenheten.

                                                            Gomorron

10 kommentarer:

  1. Hola! Det där kunde ha tagit en ände med förskräckelse! El är inte att leka med...burr...

    Ikväll kommer det tydligen en höststorm! Man får vara glad sålänge det inte varnas för snö. ;)

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart så Susan, snart är snöhelvetet här. Det kanske är bra för oss att få lite utlopp för vår ilska och orättvisan att behöva bo där vi bor........ :-)

      Radera
  2. God morgon!
    Det du skriver om borrningen ska jag definitivt inte låta Hasse läsa. Han försöker alltid komma undan genom att hota med "tänk om jag borrar i en elkabel eller vattenrör". Fast det är klart, om lönen efter utfört arbete är i form av det du håller i näven på understa bilden så brukar det gå bra.
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta till det där med kvinnans list........... vi är rätt så korkade vi karlar. :-(

      Radera
  3. Ajajaj... Farligt ju - ta det försiktigt nu va!

    Jag tycker du ser ganska lycklig ut på översta bilden också - var du lätt drogad redan där? ;-)

    Gomorron!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, Karlsson vet att Leffe är lätt att muta, så lite doping handlar det allt om. :-)

      Radera
  4. sv: Vi parkerade bilen i Cabo Roig. För ovanlighetens skull. Vi brukar parkera den i La Zenia. Inte går vi ända dit heller! Nån måtta får det vara... :-D

    SvaraRadera
  5. OK, va' bra jag blev lite orolig........... :-)

    SvaraRadera
  6. Hej

    Var glad att du inte är ute och kör här nere idag, riktigt skitväder och värre ska det bli!!

    Brukar betala Riksbyggen för arbete med elen och inkoppling av diskmaskin. Händer ngt så har jag faktura på att det inte är jag som gjort fel. Det är förresten en fast koppling till TM i badrummet så man måste väl ha behörihet för att pilla med elen?

    På torsdag är det förhoppningsvis min tur att se lycklig ut med en pilsner ena handen och serranoskinka i den andra. Hoppas bara att vädret håller i sig.

    Lotta

    SvaraRadera
  7. Joo, det måste man ha ,fast.............. borra i elkabel går bra utan behörighet. :-)

    Jag håller tummarna för vädret!

    SvaraRadera