lördag 9 november 2013

Lördagen den 9 november

När man summerar gårdagen kan den nog betraktas som klart godkänd. Mina kameror höll sig lugna, men efterdyningarna från den ganska så hektiska arbetsveckan låg kvar i form av den tråkiga byråkratin. Eftermiddagen däremot blev en riktig hit.
 I soprummet vid lägenheten stod den........... Karlssons nya spis! Hon hade bestämt sig för att slänga ut den gamla och köpa en ny för dyra pengar och så ramlar Leffe över en som är så billig så det inte ens går att pruta!!
På spisen låg dessutom en lapp "Varsågod fungerar alldeles utmärkt".

 Titta så fin en så'n kan man bara inte låta gå till sophanteringen.

Pinsamt tyckte förstås sonen och det återstår att se om den verkligen "fungerar alldeles utmärkt", men i så fall står nog Karlsson ut med att gubben är lite "pinsam" och vad sonen beträffar, har jag redan länge haft den stämpeln.
I lägenheten består jobbet just nu av rördragning för elinstallationen och jag fattar inte att det kan bli så många rör i en så liten lägenhet.
Nåja, ungdomen av i dag har lite andra krav än vi "pinsamma" gamlingar.

Det blev lite diskussion i går på bloggen om skelettet utanför den andra lägenheten, den i La Mata.

Preciosa tog ett så fint kort på det objektet i torsdags.

Jag var intresserad av att köpa och bygga lägenheter där, Ignacio ringde och kollade priset och mitt intresse svalnade betydligt.................3 milj Euro!

Ni skall få några bilder från den betydligt kallare sommarstugan i Norr. Vi har tänkt fira Julen där och Karlsson har redan börjat julpynta.


Joodå, det blir nog en vit Jul där uppe också även om den låter vänta på sig i år.

                                                                    Gomorron

8 kommentarer:

  1. God morgon!
    Visst är det så att en del dagar är bättre än andra. I går t.ex. var jag nära total galenskap p.g.a. att min IPad inte fungerade som den borde. Från kl. 06.00 höll jag på och "fipplade" med den, och hör och häpna, exakt kl. 17.24 (jag noterade klockslaget, för vi skulle träffa vänner kl. 18.00 för en middag) fick jag till den. Jag hade glömt en punkt, tecknet . alltså i namnet till proxyservern!!!! RIDÅ!!! Att så lite kan betyda så mycket.
    Min gårdag började alltså i moll, men slutade i dur. Jiiippiii!
    Trevlig helg!
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viket tålamod du måste ha!!! Jag hade nog slängt ut den genom fönstret redan efter ett par timmar ( utan att öppna fönstret)! :-)
      Grattis i alla fall, trägen vinner! :-)

      Radera
  2. Nä du leffe den har inte väntat på sig så länge Nu är det vitt ute mer vitt än när du var här....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vitt ja, men Karlsson saknar snöskottningen. .:-(

      Radera
  3. Hej Leffe!
    Ja ny spis, fin juldekoration, vitt och fint ute samt en skelettbild :-)
    Jo jag tror faktiskt att det bara är nåt som ska ner i marken där utanför skelettet. Iofs lite lustigt just där då...Men dom håller på överallt nu med sånt även inne i stan
    så bussen tog en annan väg som jag skrev.
    Bra att dom gör nåt :-)
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, bara att det fula och nedklottrade plåtstaketet kom bort, gör att det ser riktigt fint ut numera. :-)

      Radera
  4. Fasen också! Låter tomten renarna vara på vägen sådär? Hela julen kan ju gå åt helsicke ifall folk inte bryr sig om det där att man inte får köra på vägrenarna...
    :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, "tomten" (= lappen) skiter nog i var renarna springer runt, det är bra betalt för påkörda renar........ :-(

      Radera