måndag 11 november 2013

Måndagen den 11 november

Den 11/11, i dag skulle min pappa ha fyllt år. Kanske är det därför jag sovit så dåligt i natt? Det är många minnen som far runt i huv'et. Ord som aldrig blev sagda och saker som blev ogjorda.

Jag hade ju fått ett oplanerat jobb, postlådan.......... Första tanken var att försöka fixa till den gamla, men till och med jag insåg till slut det omöjliga.

Det blev till att inhandla en ny på JULA och resultatet blev riktigt fint.

Det blev förstås inte så mycket gjort i lägenheten, vid 15-tiden var det så dags att lätta mot Kristianstad. Största delen av resan gick i mörker, fast med tanke på hur det skulle kunna vara den här tiden får väl vara nöjd ändå.

Jönköping by night

Vid 22-tiden var resan äntligen till ände och utsikten får väl duga, med utedasset i förgrunden och kyrkan där bak.


4 kommentarer:

  1. Hej

    Himla snygg brevlåda som du skaffat. Bra med lås.

    Kom hem från Torre i torsdags kväll efter en otroligt fin vecka. Skitväder ända från Nyköping och ner till Gränna (+4 o ösregn) där slutade äntligen regnet. Inte kul att åka i på den spåriga vägen!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta! Jag vet precis vad du menar angående skitvädret. :-)

      Radera
  2. Mycket bra och raskt jobbat med brevlådan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blixtrar det till hos mej också! :-)

      Radera