måndag 4 november 2013

Måndagen den 4 november

Det är ett spännande liv man lever, sug på den ni där nere i solgasset. Här susar man fram på de svenska vägarna i regn och dimma för nöjet att få jobba i Skövde en söndagseftermiddag.

Utsikten från hotellet lättade förstås en del på det tunga sinnet...............

På vägen ner förundrade man sig på radion över att SD numera är det tredje största partiet. Visst är det otroligt att ett parti kan bli tredje störst utan att någon röstar på det!
Jag tror de övriga partierna snart måste inse att SD inte är något katten släpat in utan att det faktiskt är väljare som lämnat deras eget parti för att rösta på SD.

OK, för att lätta upp stämningen lite kommer här dagens  "rocio bild"

Nu återstår det en halvdagsjobb i Skövde, därefter Borås i eftermiddag och så Södersjukhuset i morgon bitti.

                                                                   Gomorron

7 kommentarer:

  1. Godmorgon från Parquemar i Torrelamata. Käre tid så du flackar och far över Sverige. En Annan sitter i sin solstol på Lamatastranden med en god bok och har det bra. Ja, idag och fram till tors då det bär hemåt igen jobbar jag härifrån mellan kl 06.00-10.00 som vanligt, men efter det får man njuuuta av solen igen.

    Har varit här en dryg vecka och det är helt otroligt bra väder, min väninna har badat i havet varje dag sen hon kom i torsdags och hon hävdar att det är jättevarmt, och enl uppgifter från en dam hos frissan är det mellan +21 - +24 i havet. Själv vill jag ju gärna ha +27 så jag har bara doppat fötterna.

    Hälsn Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon Yvonne! Va' härligt det låter och vilken förmån med distansarbete. Önskar jag också kunde göra så, fast det funkar ju tyvärr inte i alla yrken. :-(

      Jag håller med angående badtemperaturen. Själv föredrar jag en som helst inte ligger mer än ett par grader under kroppstemperaturen. :-)

      Radera
  2. Hola! Ovanlig hotellutsikt. Man börjar snart få lite takventilationsabstinens! ;)

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Få se ifall jag kan fixa det i kväll.................takventilationerna alltså. :-)

      Radera
  3. Jösses vad du flänger och far! Ta det lite lugnare, va... Här kommer en snabb repetitionskurs:
    N. E. J.
    Det blir NEJ.
    Så kan man också säga, Leffe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite överkurs för en som bara hunnit till N. J. A. ännu......... :-(

      Radera
  4. Hola Leffe!
    Ja man gör det man vill :)
    Ja det är många som röstar på det partiet, med sorg i hjärtat anser jag.
    Många män 40-50-årsåldern har jag hört. 70-talisterna har haft det för bra antagligen.
    Ingen spänning i livet :(
    Ciao P ♥

    SvaraRadera