onsdag 20 november 2013

Onsdagen den 20 november

Jag kan väl inte skryta över så många bra beslut i mitt liv, men ett av de bättre tog jag i går strax före halvtid i fotbollen.
Efter att ha hört fotboll och Zlatan till leda, kändes det lagom att stänga TV:n och  avsluta innan ridån gick ner.
 I dag gäller det att hålla sig undan media och alla förståsigpåare som redan innan matchen hade skickat Sverige till VM och som nu vet exakt vad som gick fel.
Ärligt talat var det väl inget som gick fel. Ett fotbollslag behöver 11 spelare och då är det svårt att vinna med bara en.
Klart att det hade varit kul, men å andra sidan, vad har Sverige att hämta i ett fotbolls VM?

I går var en så'n där dag som man bara vill ta sig ifrån. Inte en lugn stund, och redan vid 16-tiden lämnade jag jobbet på sjukhuset. Telefonen slutade förstås inte ringa, men ett jobb var i alla fall avslutat för dagen.

Det behövdes något att lugna ner sig med och att få känna sig riktigt så där härligt obstinat och vad passar då bättre än en riktigt fet kapitalistisk kaloribomb?


                                                           Gomorron

4 kommentarer:

  1. Ser ut som du glömde ölen för att få den riktigt perfekta kaloribomben... :-)

    Det är ju tur att man har två hemmalag att hålla på nuförtiden. Det nya brukar det gå hyfsat för i mästerskapen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det gick bra med en Vodka on the Rocks också. :-)

      Joo, det är nog dags att börja samla på hemmalag här också. :-)

      Radera
  2. Hola! Kul för Portugal att få spela VM i Brasilien. Jag hejar på Spanien!
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
  3. Hola Leffe!
    Pratar ni om fotboll? Det gick inget bra förstår jag men hade nån väntat det???
    God hamburgare!! På Foodline i La Mata var den himla god också...
    Ha en bra kväll och morgondag :)
    Kram P ♥

    SvaraRadera