söndag 17 november 2013

Söndagen den 17 november

Jaha, då är calle camas också snart på väg till Spanien. Snart är det bara Susan och jag som står kvar på barrikaderna och fryser. Karlsson då? Jodå, hon e' kvar, men hon tycker ju om att frysa. Här kunde jag ha skrivit något om att det är därför hon bor där uppe, men det är kanske bäst att låta bli.
Lördagen då, hur var Leffes lördag? Jah, värre dagar har väl funnits och jag lyckades undvika att borra i någon elledning i alla fall.

Just det.............elledningar, ledningscentralen, lovade en bild, men ni får flera.

Här går ledningarna in.


.......och så äntligen är det klart, riktigt nöjd är inte Leffe, men det får duga.

En liten detalj skall ni få, en detalj som bara den sammanlagt tagit ett par dagar att åstadkomma.

Ja, ni fattade vad jag åsyftade, annars får ni ett förtydligande här.

Så blir det när någon önskar och någon annan tycker det är kul att utföra och för dum för att fatta hur lång tid alla detaljer tar. Kan det vara därför det tar en så'n jäkla tid att bli klar??

Näe, nu får det vara slut på byggtjafset. Kom igen nu Karlsson, vi kan väl frysa vid en soluppgång och med Cava  i Spanien i stället??
Joo, jag vet Preciosa.................inga strumpor.  :-)


I kväll är det dags att lätta ankar igen. Vart? Följ den spännande fortsättningen i morgon!  :-)

                                                                        Gomorron

9 kommentarer:

  1. Hola! Wow vad duktig du är Leffe!! Så himla snyggt! Jag har själv trillat tillbaks i renoveringsträsket - hoppas att det bara är tillfälligt! Leder jobbet med att inreda ett relaxrum med bastu i vår bostadsrättförening. Har spacklat, slipat, fuktspärrat och "silikonat" i veckan. Idag ska maken ner och sätta upp microlit på en nybyggd vägg och sedan hoppas jag att några andra medlemmar orkar måla. ;)

    Ja, fy vad kallt det är nu...man får väl tillbaks känseln i tår och nästipp i början av maj...i bästa fall....

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, det är synd om oss, fast alla kan ju inte knalla runt där nere i Spanien och ha det bra. Någon måste ta hand om bruttonationalprodukten här hemma i kylan också. :-(

      Radera
    2. Ja dom som är under 65 år :-) :-) P ♥

      Radera
  2. Coolt med spottarna! Nu får du ursäkta, kalla det yrkesskada, men det ser ut att behöva städas där? ;-)

    Precis sådär kallt som på sista bilden är det här just nu - ifall det kan få dig att känna dig bättre till mods :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh Ama, byggarbetsplats........................

      Joo, det kändes riktigt bra! Vi hade varmt här i morse, +8 grader klockan fem och inte en mygga. :-)

      Radera
  3. Ja, visst skulle man hellre frysa i Spanien :) Här har jag städat undan i trädgården så nu kan snön komma. Då blir det i alla fall ljusare ;)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodu Linda, nu skulle man bra gärna frysa i Spanien. :-)

      Min plan är att snön täcker det jag inte kommer hinna städa undan. :-)

      Radera