torsdag 28 november 2013

Torsdagen den 28 novenber

Oj, säger jag, vilken uppståndelse det blev . Det började med att jag som vanligt jobbade på i lägenheten och att sonen (som vanligt ) var i bowlinghallen.
Redan vid ankomsten hem kom förvarningen..............larmlampan vid entre'n blinkade.
Jag gick in i huset, och det första som slog mej var..............DATORN, den stod väl på köksbordet?
Och datorväskan, stod inte den på golvet bredvid??
Jag kollade runt och HELVETE!!! Fönstret i TV rummet var vidöppet!
Vid inbrottet för några år sedan monterade jag bort handtagen från fönstren, men vad spelar det för roll??
Ett fönster är tydligen lika lätt att bända upp med en kofot.
En liten seger kändes det i alla fall att larmet verkade ha skrämt iväg skitstövlarna och de hann aldrig röja runt i huset. Tyvärr hann de i alla fall sno både min och sonens dator, min söta borrmaskin och även sonens högtalaranläggning innan de drog iväg
Eftersom de även tog min datorväska innehållande mitt mobila kontor och reservnyckel till bilen, blev det till att vänta ut skitsövlarna hela natten.'
Vid 4-tiden blev tröttheten övermäktig och efter att ha skruvat loss 4 av 5 bultar i bakhjulet fick sängen ta emot en trött besökare.
Vid halv nio ringde telefonen och jag undrade vem det var som ringde mitt i natten. Då skulle jag för länge sedan ha varit i Uppsala, och nu Ama, nu kan du vara lite solt över Leffe, han ringde och bokade om till en annan dag..................

Den svenska polisen som alltid får så mycket skit, gjorde betydligt mer än jag någonsin hade förväntat mej. De kom, visserligen först ett par timmar efter anmälan, men de haed säkert viktigare saker att ta sig an.
De kom även dagen efter och gjorde en brottsplatsundersökning.
Vet ni hur pinsamt det kan vara när de ställer en strålkastar i en sån vinkel att det går att hitta fotspår på golvet??
Leffes golv var idealiskt i det fallet......................

Ett tips till er alla, förväntar ni er ett  inbrott, städa inte, det är betydligt lättare att hitta fotavtryck på ett ostädat golv än ett städat.

Annars gick gårdagen till historien som  en ganska slö och värdelös dag.

I alla fall kan vi gratulera Karlsson till en ny bil. Nu kommer hon härefter att åka ståndsmässigt i en såå ny bil som hon egentligen inte har råd till.
Det finns trots allt ett hjärta i en bilskojare också, TACK Henrik!

                                                        Gomorron

3 kommentarer:

  1. Hola Leffe!
    Ja jag vet ju historien. Mycket trist att man blir av med datorer...men även att svinen är inne i ens bostad :( Bra att dom inte hann röra till.
    Karlsson och ny bil? Det fattade jag inte...Har hon köpt en? I så fall så skojigt :-)
    Kram P ♥

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt att ha haft idioter inne och rotat... Skönt att dom inte hann med så mycket, men det dom hann få med sig var illa nog. :-(

    Duktigt att boka om Leffe. Det är bara lite synd att det ska behövas nåt sånt här för att du ska lära dig att använda dom där tre bokstäverna...

    Låter som Karlsson hade lite tur där :-)

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Inte för att jag väntar mig något inbrott direkt, men anedningen till att slippa städa var exellent och användbar.
    Är nu på hemväg och passerar södra Frankrike just nu.
    Tut i oturen att "tjuvdjävlarna" inte hann att göra större skada. Men förlusten av datorerna är illa nog. Jag är mest rädd att dom ska komma åt mina koder och andra "hemlisar". Jag har dom alltid kodlåsta, men det hjälper väl inte kan jag tro...
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa iaf!
    rocio

    SvaraRadera