fredag 29 november 2013

Fredagen den 29 november

Usch va' krånglig vardagen blir när man inte har kvar de saker man vant sig vid att ha.

Som tur var fanns min gamla dator kvar, men kameran är borta och kabeln som behövs för att föra över bilder från telefonen låg också i datorväskan.
Det kommer ta veckor innan jag är på bana igen. Scandic kvittona från och med 20 november och framåt är borta och det går förstås att få en kopia på dem, men hur kul är det att behöva lägga ner tid på nå't så onödigt.
Ni kan tänka er hur jobbigt det var att sitta på möte hela dagen i går. Har det tidigare varit svårt att sova, så blev det inte lättare av att veta att en tjuv går runt med min extranyckel till bilen.

I dag skall jag i alla fall få en ny sådan och samtidigt få extranyckeln bortkodad, så då kanske det går att slappna av lite.

I går kväll åkte vi till en restaurang där vi själva skulle laga maten. Jag kan inte påstå att jag riktigt förstått ide'n med att betala för att få jobba.

Säkert är mina åsikter mossiga och gamla, men går jag ut och äter, vill jag sitta vid ett bord och få maten serverad...........

Ja, det blev ett lite förvirrat inlägg i dag, men ni får ha överseende med att Leffe inte är riktigt på topp just nu.


                                                                           Gomorron

5 kommentarer:

  1. God morgon, usch så mycket extra besvär blir för att några idioter gör inbrott i ens hus. Hoppas allt löser sig till det bästa. Snart är det söndag och då åker vi mot sydligare nejder där det verkar ganska så svalt just nu, men vår "Hustomte" har lovat att åka förbi och dra igång alla 3 AC:na imorgon och då har vi nog varmt och skönt när vi kommer söndag natt - hoppas jag . Trevlig helg
    /Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så kul för er att få åka söderut!! Att det är lite svalare där nu är förstås lite tråkigt, men solen värmer ju där i alla fall. Det kan man knappast säga om vår sol här uppe just nu. :-(

      Radera
  2. Ja fy så jobbigt. Synd att det finns så många idioter som inte vet skillnaden på mitt och ditt...

    Hoppas du kommer i fas snabbare än du tror.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodå, jag kommer nog i fas igen, fast det var jobbigare än väntat. :-(

      Radera
  3. Hej Leffe!
    Ja det är urjobbigt att bli av med speciellt datorer så klart och har man jobbdator blir det än värre. Jag har inte hämtat mig än efter jag blev av med min :( Ja så tillvida att mina bilder är i total oordning :) Kommer aldrig bli bra heller...Har inte förmåga att göra nåt åt det heller :)
    Ha en bra dag iaf! Kram P ♥

    SvaraRadera