onsdag 4 december 2013

Onsdagen den 4 december

Behöver jag säga det?? Att det  inte alls blev som det var planerat i går. ................

Jag stod en stund i går morse och kollade på rörarbetet de höll på med utanför vid vägen.
Då kommer grävmaskinsföraren farande och berättar att han blivit utskälld efter noter. Gissa av vem, joo naturligtvis kärringjäveln som kvällen innan stod och beklagade sig över rötterna på busken som blivit framgrävda.
Då den kvällen var vi överens om att jag skulle åtgärda katastrofen samma kväll och så gjorde jag också.

Hon i sin tur går hem, ringer grävmaskinisten, säger att jag skyller på honom kräver att han skulle återställa hennes tomt.
Det är som sonen säger: "Varför kan vi inte få några normala grannar.
Jag hade tidigare pratat om att bredda infarten och det var helt OK från hennes sida. Jag skriver "hennes" eftersom gubben inte vågar göra eller säga nå't utan att först fråga kärringjäveln.

Där rök i alla fall min tisdagsförmiddag och en slant från min plånbok. Är det nå't livet lärt mig så är det att skit-kärringar förhandlar man inte med.
Man knyter näven i byxfickan och hämnas vid första bästa tillfälle.

Innan jag åkte tog jag i alla fall en bild på den omtalade busken. Sätt gärna på minnet hur de två buskarna längst till höger ser ut. Den bilden kan vara bra att ha i vår när buskarna gått till de sälla jaktmarkerna.



Efter allt detta elände kom jag äntligen  iväg och, som vanligt, ett antal timmar för sent. Det var bara att inse att Falun fick vänta till slutet på veckan och i stället bar det raka vägen upp till har- och älg-jägaren i vinterlandet.
Åtta timmar senare var den långa och tunga resan över och Volvon gick inför landning på en snötäckt landningsbana.

Det var ganska sent och Leffe var trött, men hos Karlsson vilar man inte, spisen skulle ju bäras in och testas.
(inte bara hon som var nyfiken på om den funkade.........det fanns en till)
Joodå, mina vänner, ÄNTLIGEN en framgång och en strålande glad Karlsson fick mej att glömma både satkärringar och tjuvar.


                                                    Gomorron

2 kommentarer:

  1. Hola! Men hur kan hon ställa till sånt liv för de där halvdöda buskarna??!! Om det vore jag skulle jag skämmas.... Skönt att du är uppe hos Karlsson och får lite energi! Smitta gärna ner din blogg sedan - på Åsöberget kämpas det för att hålla uppe nivåerna i kylan och mörkret...

    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
  2. Ojoj... Du har verkligen inte haft tur i grann-lotteriet...

    Tur du har Karlsson! :-)

    SvaraRadera