söndag 15 december 2013

Söndagen den 15 december

Så är det alltid..........skall man kasta sig utför ättestupan, är det bra om man väntar ett tag. I går hade det varit lite onödigt.

Det gick som vanligt. Skillnaden mellan succe' och fiasko är alltid hårfin. Det är väl att överdriva lite, men gårdagen blev ändå något av en seger för Leffe, både vad det gäller jobbet och ättestupan.

Vid tvåtiden, och betydligt tidigare än förmodat, lämnade jag Jönköping bakom mej och styrde in i  dimman mot Malmö.

Nåja, väl framme i Malmö hade det grå redan övergått i svart och håll med om att "hemmet" lyser vackert och inbjudande där mitt i det svarta.

Det måste erkännas..........Leffe hade det riktigt bra just då i den stunden. Mot alla odds hade jobbet i Jönköping gått bra och resan till Malmö bjöd inte heller på några obehagliga överraskningar.

Jag blev inte ens påtvingad något julbord. Det enda som blev fel var den där ölen som slank ner och som Karlsson så känslosamt och dåligtsamveteframkallande uttryckte det........... "det var väl onödigt".

 Jovisst, det var onödigt, men den var jävligt gott och helt klart värt det dåliga samvetet.

I dag ett snabbt besök på sjukhuset i Malmö och därefter raka vägen hem, eller kanske via Borås, men hemåt i alla fall.  Och så hann en vecka nästan inte ta slut innan nästa tar vid.

                                                          Gomorron

6 kommentarer:

  1. Ja, ska man synda ska det vara med nånting som gör det värt att synda. Så resonerar jag också, så trots kolhydratneddragningen så slank det ned en påse poppisar igår :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, man MÅSTE få synda, vad skall man annars leva för?? :-)

      Radera
  2. God dag!
    Ja, men det var ju ett riktigt nöjt och belåtet inlägg i dag, och jag förstår att du njöt av ölen. Det är ju tyvärr så att förbjuden frukt ligger i en klass för sig. Går inte att jämföra med något annat. Nu hoppas jag bara för min del att min son ska ha haft vett att köpa hem en ask Aladdin, den bruna varianten med endast mörk choklad. Vi är bjudna dit på julafton och jag har lärt mig att man ska vara artig och smaka av allt som bjuds. Och det känns just nu som en mycket aktuell och viktig lärdom.
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, barnauppfostran är viktigt, lika viktigt som att vara artig. :-)

      Radera
  3. Hola Leffe!
    Att inte få äta och dricka som man vill är ju också en stress :-) Man kan inte gå omkring med dåligt samvete hela tiden. Det är ju inte direkt att ta vara på dagen :-)
    Ja jag är ju inte rätt person att säga nåt men iaf :-)
    Kram P ♥

    SvaraRadera
  4. Man måste få unna sig nå't ibland, det blir för tråkigt annars. :-)

    SvaraRadera