lördag 25 januari 2014

Lördagen den 25 januari

Vilken jävla skit-tidning!! Jag har varit prenumerant på DN sedan jag flyttade till Sverige, c:a 40 år nu. Eftersom jag sällan är hemma, ville jag bara testa att göra ett uppehåll. Joodå det gick jättebra fick jag veta på DN:s kundtjänst.

I januari gjordes ändå en autogiro överföring på nästan 300 kronor trots uppehållet. Måste vara nå't fel trodde jag och kollade med kundtjänst igen.
DN........ NÄEDÅ det är inget fel, det är en uppsägningstid på 30 dagar.
Leffe...... Jaha, säger jag, så du tycker det är OK att jag betalar och ändå inte får någon tidning??
¤DN.......Javisst, det är inget konstigt med det..........
Leffe...... Ja, då säger jag upp tidningen helt och hållet...............
DN......... Då koplar jag dej vidare

Så funkar Sveriges största dagstidning............. Betala i 30 dagar för något du inte får. OK, jag står ut, men aldrig, aldrig någonsin kommer jag att bli DN prenumerant igen.

Ibland har även rättvisan sin gång. Ja, jag tänker förstås på Mille Markovic. Å andra sidan kan man ju undra lite.
Vem tycker han är så viktig så man investerar i 4 kulhål i den dum-skallen?? Ja ett är då säkert. Hade han  i en bok hävdat att han filmat mej hånglande med någon scandal beauty, då skulle Leffe automatiskt ha varit huvudmisstänkt.................

Raskt över till vardagen. Vardagen försiggick på Sös, jobbet kollegan lämnade över var inte kul och Leffe fick det tvivelaktiga nöjet att få jobba även  i dag lördag.

Beslutet i torsdags att lämna Sundsvall var inte lika populärt där uppe som det var på Sös. Därför blir det ett kort återbesök i Sundsvall igen nu på måndag. Oj va' eftertraktad man är ibland.

Nej nu blev det liteonödigt mycket skit-snack. Kolla på denhär bilden i stället

..............två kaktusar, den vänstra, kaktusum karlssonum, kännetecknas av den gråsprängda toppen och det aldrig sinande ordflödet, medan den högra är lite mer taggig, svårkramad och betydligt lättare att överrösta.


                                                                   Gomorron

15 kommentarer:

  1. Hej. Dagstidningar är ett utdöende släkte. Landsortstidningarna slår ihop redaktionerna och köper färdigt material från TT. Höjer priserna, och man får en sämre produkt. Ingen ljus framtid för de som arbetar där.
    Men i Spanien är det ljust och fint. I varje fall vädret.
    // Tommy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, det där med morgontidning får vara slut nu. Vi hjälps åt att längta i stället....... :-)

      Radera
  2. Hola!
    I ag har vi redan 17.4 gr kl 8. De ni :) OK, det blåser lite :(
    Vaddå gråsprängd? Karlsson har ju vitt vackert hår. Önskar jag vågade mig på att låta bli att färga :-) Snyggt. Fin bild på guapan också.
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. La guapa borde det stå :) P ♥

      Radera
    2. Joo, jag tycker ju att hon e' fin och det räcker för mej!! :-)

      Radera
  3. God morgon!
    Det fungerar likadant med Sundsvalls Tidning. Tidigare kunde man göra uppehåll (minst en vecka) utan problem. Nu sedan dom började med det nya systemet så säger vi upp abbonemanget den tidsperiod vi är borta och så prenumererar vi på den på nytt när vi kommer hem. Det fordras samma antal, totalt 2 st, telefonsamtal som tidigare och man behåller samma abb.nummer. Däremot mister man e-upplagan, som normalt ingår i papperstidningsabbonemanget, när man är borta, men det löser man genom att uppge t.ex. grannens abb.nummer och sin egen mailadress, förutsatt att han prenumererar på papperstidningen. Om du inte förstår min pedagogiska beskrivning så hör av dig!
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där lilla grå som skramlar i hörnet jobbar utav helsike, men det hjälper inte. Å andra sidan har jag redan bestämt att det ALDRIG mer kommer att investeras en enda krona på en dagstidning. Jag läser gratis på "hemmet" när jag är där i stället.

      Radera
  4. Vi slutade prenumerera på DN för många år sen. Hann aldrig läsa på veckorna, det blev bara en himla massa papper till tidningsinsamlingen. Försökte få en helgprenumeration, men det fick man bara ifall man INTE bodde i Stockholmsområdet. Då blev jag sur och sa upp abonnemanget.

    Fin bild på Karlsson :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, hon e' fin den där Karlsson. Fast nå't är fel med den tjejen. Hon hänger med en riktig slusk............

      Radera
  5. Vad gäller DN var det extremt fräckt tycker jag också. Vi har haft DN av och till i flera år och ibland gjort pauser i abonnemanget. Det har gått bra. Men man förlorar tre tidningar. Så jag tycker du skall klaga på nytt. Allmänna reklammationsnämnden kanske kan vara till hjälp.
    Vad gäller SÖS så skall jag dit på onsdag. Hör dit och gillar sjukhuset. Har fått bra
    hjälp där.
    Här njuter vi av bra värme, +21 och sol , dock en del blåst. Men varma vindar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På onsdag är jag nog också där. Hör av dej eller gå in på nuklearmedicin och fråga efter mej. Vore kul att träffas irl.
      Det blev nå't fel i texten.............. såg bara "dock en del blåst". :-)

      Radera
  6. Hola! Prenumererar på DN men enbart den digitala varianten. Man får då tidningen som pdf-fil och en digital surfplattevariant dessutom. 1/3 av priset har jag för mig. Morgontidningarnas kundvård av befintliga, trogna kunder lämnar en hel del att önska. Billigare att "vela" fram o tbax tror jag - trogna kunder är väl de som finansierar kalaset. Vore jag inte så beroende av serien Rocky + familjeavdelningens "födde och dödde" skulle jag säga upp direkt och bara läsa gratis på nätet.
    Buenas! //Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jag behöver ju inte kolla "födde och dödde". så därför skiter jag i detta nu. Droppen var att betala i 30 dagar för nå't man inte får. Läser GRATIS på "hemmet" i stället. :-)

      Radera
  7. Vi har också just sagt upp DN, dyrt som bara den när man inte är hemma och läser den jämt. Vi har vidarebef den till sonen de perioder vi inte är här hemma och det är faktiskt gratis, men nu har han egen tidning i 6 veckor och vill inte ha dubbelt och då sa vi upp vår. Så gör även SvD, tar 30 dagars bet för uppehåll. Nu hakade jag på en 6v pren på SvD från Tidningskungen.se och när den tiden är slut så kommer ingen tidning alls så man behöver inte säga upp utan den avslutas då. Tror vi betalade 119 kr för 6 veckor med tidning varje dag. Vi åker ju till Torre 23 febr med enkel biljett och det blir väl i början av maj vi åker hem för en månad el två, vi får se och då kan man haka på en kortidspren igen om man saknar morgontidningen
    /Yvonne

    SvaraRadera
  8. Det är en bra grej att hoppa på extra erbjudandena ibland. Jag gör nog så också. Glad att äntligen ha fått ändan ur vagnen. :-)

    SvaraRadera