fredag 24 augusti 2012

Fredagen den 24 augusti

Jaha, då var veckan så gott som slut igen och det verkar som om det trots allt kan bli ett bra slut. I Malmö funkade allt som det skulle  vid 17-tiden i går och jag bokade om övernattningen från Malmö till Helsingborg.
Alltså......i morse öppnade jag mina rödstrimmiga i Helsingborg och livet kändes betydligt lättare än i onsdags. Att mörkret och dimmorna lättat beror kanske på att det var vila från Dallas i går eller så är det bara insikten, om att jag trots allt kanske får åka hemåt i dag, som gör livet värt att leva.
Joo det kan vara en annan sak också. Karlsson hade kollat på biljettpriser till Alicante och Norwegian har riktigt bra sådana i januari och februari.
En resa kostar c.a 700 kr tur/retur, så nu skall det bokas en semestervecka i den perioden. I slutet på nästa vecka blir det dessutom en annan tripp. Den går till Karlsson och då är det kanske ändå inte är så jätte-synd om Leffe trors allt.
Det måste till en rättelse.........Jag skrev igår om en olyckskorp och det var lite olyckligt eftersom det enligt Ama inte ens var en korp. Ja, där fick man för att man trodde sig vara fågelexpert.
 Nåja, expert-känslan sitter kvar..........kråkor, skator, måsar och gråsparvar känner jag blixtsnabbt igen och en korp och en råka ser ju ändå ganska lika ut.

Det är kul med datorer, mitt lösenord för att komma in på jobb-nätverket har gått ut och då får man uppmaningen att byta till ett nytt, men för att kunna byta måste man vara inloggad på jobbet..........

Nej, nu blev det alldeles för mycket jobbskriverier. Det får bli en avrundning med en bild från ett lite kallare Spanien.
Med tanke på den planerade resan dit i januari, får ni en vinterbild därifrån.


Då återsår det förhoppningsvis bara ett kort besök på sjukhuset här i Helsingborg och därefter är       det hemresa som gäller.

                                                                         Gomorron

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Leffe!
    Önskar dig en trevlig helg ock kör försiktigt. Själv ska jag träffa en kusin. Äntligen utan att vara på begravning.
    Kram/À-K

    SvaraRadera
  2. Gomorron!
    Phu, jag hann! Nu ska jag läsa också :-)

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot vintern just nu... Du lär snart bli varse varför. Det är inte bara varmt, det är grymt fuktigt också. Men som bastufantast så kanske du gillar det ;-)

    PS: Är du alldeles säker att du känner igen gråsparvar sådär blixtsnabbt? Pilfinkar är väääldigt nära till utseendet.... :-)

    SvaraRadera