torsdag 23 augusti 2012

Torsdagen den 23 augusti

I går skulle det bli en bra dag var det tänkt och vad blev det? Pankaka.........pannkaka blev det av alltihop. Det började visserligen bra och jag lämnade Malmö redan vid 13-tiden.
Väl framme i på nästa ställe började problemen hopa sig. Felet i Helsingborg var inte alls så enkelt som jag trodde innan och samtidigt kommer det in en felanmälan på kameran jag nyss lämnade i Malmö.

Det är bara att vända och åka tillbaka, fast såklart..........så enkelt var det inte. Det fanns inga lediga hotellrum i hela Malmö. Tur i oturen ändå att jag bokade ett rum i Helsingborg.
Sådana här stunder är det lätt att hata sitt jobb. Jag hade verkligen sett fram emot att få åka hemåt i dag och att resten av veckan få ägna mej åt mina hemma-projekt.

Nu tappade Leffe fotfästet och mörkret kom rullande in.......... En 3G gubbe med framtiden bakom sig, det inser man lätt när till och med mina idoler i Dallas som tidigare var så pigga, livskraftiga och unga, nu mer eller mindre, planerar för sin egen begravning.

Varningen, om vad som komma skulle, kom ju  redan på vägen mot Helsingborg då  "olyckskorpen"  visade att han hade valt mej, men det förstod jag tyvärr inte då.

Snabbdusch, snabbfika och så snabbt iväg tillbaka till Malmö. Vet inte varifrån vi skrivs i morgon, men det får ni se då.

                                                                            Gomorron

4 kommentarer:

  1. Sicken otur du har...

    Men den där olyckskorpen är ingen korp, det råkar vara en råka.

    Så nu hade du lite tur i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Hola! Ja vissa dagar gillar man sitt jobb - vissa dagar håller man på att ruttna... Du får trösta dig med att du inte har så många år kvar - eller? Själv har jag 20 år kvar - maken bara 12. :((

    SvaraRadera
  3. Hej Leffe!
    Vilket stressigt jobb du verkar ha! Hoppas att allt fixar till sig så att du får en någorlunda helg.
    Kram/A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kör det ihop sig ordentligt och det gjorde det verkligen i går. Det gick bättre i dag, så nu lever hoppet om en helg hemma igen. :-)

      Radera