onsdag 25 september 2013

Onsdagen den 25 september

I dag är det inte bara onsdag, det är både dagen N och K också! N som i Norrland och K som i Karlsson. Just det, i dag bär det iväg. När det blir beror på när bilen är klar på verkstaden.

Leffe är unik...................det fick jag veta i går. Den nya toastolen läcker och den har en så'n skada de på IFÖ aldrig varit med om och det är ju jättekul att få höra.

 Tänk om jag någon gång fick vara unik när det gäller nå't som inte är trasigt!!
Nåja, det har varit ganska mycket motvind i lägenheten de senaste dagarna, men nu hänger i alla fall det mesta på plats, duschväggen återstår, men den är inte levererad ännu.

Diskbaljan är också klar för användning.................

Själv skulle jag nog aldrig kunna diska i den, det är lite för många rattar och knappar att hålla ordning på. Tänk att inte ens den gamla diskhon får se ut som den gjorde på den gamla goda tiden!

Som sagt, mina vänner, går allt enligt planerna, skrivs bloggen i Norrland i morgon. Det snöade där i går enligt Karlsson.........................kul, tycker Leffe, JÄTTEKUL.

                                                            Gomorron

9 kommentarer:

  1. Hej Leffe!
    Det ser verkligen snyggt ut där i lyan nu. Men trä runt diskhon....hm...hm säger
    hon som diskar för hand jämt :-) Och på spanskt vis bara en ho...hohoho :)
    Ja nu ska ju inte jag bo där men man kan väl tycka och det är jag expert på
    som är väl bekant .-)
    Ha en bra resa till lilla Karlsson. Och ev snö...Vad var det jag skrev häromdagen....
    Livet består inte av att vänta ut stormarna. Det handlar om att lära sig dansa i regnet (ev snön då...) Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodu Preciosa, det är andra tider nu, som äldsta sonen brukar säga.
      Diskhon är bara en prydnad numera, disken diskas i diskmaskinen. :-)
      I dag dansar Leffe i snö.........

      Radera
  2. Hola! Wow! Snyggt! Och diskhon har en extra dusch - superbra! Det hade vi när jag hade min lilla restaurang och delikatessbutik. Ang. P:s kommentar om trät runt om så funkar det men då måste man underhållsolja OFTA! Vi hade samma "design" i vårt hus och så snart det blir lite torrt får man mörka fuktfläckar och trät vill resa sig. ;)

    Ny dag - nya möjligheter! :)

    Buenas! //Susan - på bättringsvägen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget problem Susan! Ungdomarna i dag vet precis hur man oljar in en träskiva. Bara att googla och berätta för farsan hur han skall göra. :-)

      Radera
    2. Kul att du är på bättringsvägen.............. :-)

      Radera
  3. God dag!
    Flott värre, får man säga! Som gammal "färgexpert" tycker jag att färgsättningen i badrummet är speciellt lyckad. Se bara hur det enkla, men funktionella, "toa-sitsöverdraget" matchar väggar och kakel! Wow, säger jag bara...
    rocio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, flott och flott............... Jag håller med om toa-sitsen. Riktigt snyggt om jag får säga det själv!!

      Radera
  4. Det blir jättesnyggt - men attans vilken otur du har!

    PS: Idag var jag nog i en sån där kamera som du brukar laga tror jag? Rätt märke i alla fall. Vill du att jag ska ta sönder den så du kan komma hit ner och laga? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, otur och otur...............pallra dej hem från sjukhuset nu, fast kan du fixa en resa till mej, så gör det............på den bara!!

      Radera